Tu dowiesz się więcej

Cost-per-click, CPC. Reklama w internecie nigdy nie była prostsza.

Prowadząc własną działalność zależy nam na jak największej rozpoznawalności. Większe firmy korzystają ze wszystkich możliwych sposobów reklamy – między innymi z reklamy w telewizji, w radiu, w internecie, na różnych bilbordach oraz w wielu innych miejscach. A co gdy nasz budżet jest ograniczony, i zależy nam na jak najwyższej skuteczności. Wtedy właśnie pojawia się Google Ads oraz CPC. Reklama za pomocą Google Ads tym sposobem zapewni naszej firmie rozgłos za stosunkowo niewielką kwotę.

CPC. Reklama w internecie – co to?

CPC – czyli Cost per click oznacza, że płacimy jedynie za kliknięcia w naszą reklamę. Jest to bardzo dobry sposób rozliczenia, ponieważ płacimy wtedy za faktyczne efekty naszej reklamy. Samo wyświetlenie nie będzie kosztowało nas nic, dopiero zainteresowanie klienta nasza reklamą.

Reklama takim sposobem w Google Ads

Reklama CPC jest jednym ze sposobów reklam w Google Ads. Możemy sprawdzić jak taka reklama działa w praktyce bardzo prostym sposobem – wyszukując w wyszukiwarce Google różne frazy, nad wynikami wyszukiwania, bądź też pod nimi wyświetlą nam się promowane strony. Wyświetlają się tam właśnie strony firm, które korzystają z reklamy CPC w Google Ads. Pozycja strony w tym miejscu zależy od budżetu na reklamę, oraz ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na jedno kliknięcie. Im większa konkurencja – tym więcej musimy zapłacić żeby być jeszcze wyżej.

Czy taki sposób reklamy jest bezpieczny?

Pewnie większość osób, która po raz pierwszy ma styczność z takim czymś od razu pomyślała o wadach takiego rozwiązania. Pierwszą rzeczą, o którą się obawiamy może być nieuczciwa konkurencja, która specjalnie „wyklikiwała” by nasze reklamy.

Jednak nie musimy się o to obawiać ze względu na to, że Google przewidziało takie coś, i wprowadziło specjalne mechanizmy, które wykrywają czy kliknięcia w naszą reklamę są naturalne i pochodzą od potencjalnych klientów.

Przy korzystaniu z takiego sposobu reklamy warto jest skorzystać z usług firmy przeprowadzającej kampanie Google Ads. Dzięki temu będziemy mieli niższy koszt CPC. Reklama naszej firmy, dzięki temu, będzie skuteczniejsza i trafi do szerszej grupy potencjalnych klientów.